top of page

LECCO

Fotoğraflar İçin
Tıklayınız

Milano'dan Porta Garibalidi tren istasyonundan Lecco'ya doğru yola çıktık, bu arada bu istasyonda 20'den fazla peron var ve hangi perondan bineceğinize dikkat etmeniz gerekiyor. Bu kadar peron arasından treni kaçırmamak için 20 dk öncesinde istasyonda olmanın da faydası var tabi.

Milano'dan Lecco'ya gelmek hemen hemen 1 saat ve tren bileti sadece 5 euro. Lecco tren istasyonu şehir merkezine yürüyerek 5 dk mesafede.

Belirtmek gerekir ki Lecco, Como Gölü'ne adını veren Como'dan çok daha küçük ancak, Como Gölü çevresinde gezmek isteyebileceğiniz yerlere çok daha yakın ve ulaşımı kolay. Bu yüzden biz burayı tercih ettik ve Hotel Alberi'de kaldık. Hotel'in gölle arasında sadece bir park ve yol var ancak odalar önündeki ağaçların yüksekliği yüzünden göl manzaralı değil. 2. kattan itibaren arka odaların dağ manzarası daha güzel olacaktır. (sahildeki bütün oteller açısından aşağı yukarı durum bu)

Lecco küçük bir yerleşim birimi, bu nedenle de çok bilinir değil, biz de bildiğimiz için değil de gezmek istediğimiz Como Gölü köylerine ulaşım özellikle Varenna'ya daha yakın diye tercih ettik açıkçası ama gerçekten özellikle kalabalık olmaması ve insanların şıklığı ve sıcakığı gibi nedenlerle pişman olmadık.

Garibalidilerin heykellerini görmeye burada da devam ettik.

Otelimizin hemen arkasındaki sokak yani Via Roma ve Via Cornelio Francesco akşamları son derece hareketli ve renkliydi.

Yukarıdaki fotoğrafta görünen kuleye, ki kendisi kilise olur, çıkmak istedik ancak bir türlü çıkamadık, kapısı kilitliydi, internetten yaptığımız araştırmada önceden randevuyla ve gruplara açılıyor gibi bir sonuca ulaştık, bir yerlerde de her gün 24 saat açık olduğu yazılıydı ama ne kadar doğru bilemem. Umarım gittiğinizde siz çıkabilirsiniz, çünkü çok güzel bir panaromik görüntüye ulaşılabilir o yükseklikten.

Hava 20:40 civarında kararıyordu ve bizim ormandan çıkışımız 20:30 civarıydı. Bu yürüyüşü mutlaka yapın ancak kesinlikle erken başlayın derim...

Yürüyüş sırasında bütün lecco'yu ayaklarınız altında görmeniz mümkün olduğu gibi önce Lago di Garlate'yi, sonra dağın diğer yamacında Lago di Annone, Lago di Pusiano'yu yani 3 gölü aynı anda görüyorsunuz. Tepeye varmadan önce bazı sırtlarda öyle rüzgarla karşılatık ki savrulup düşmemek için eğilerek yürümeye çalıştık.

Yürüyüş sırasında yanımızda su vardı ancak çeşmelerden suyumuzu sürekli değiştirebildik. bu arada zor desek de rotaya, bütün zor alanlarda düşmemeniz için belediye çalışmış ve korkuluk yapmış, bazı yerlerde merdivenleme sistemiyle doğaya şekil vermiş. Lecco belediyesi kimdeyse bir sonraki seçimde gidip ona oy vereceğim, belediye çalışıyor...

Lecco'nun çıkmak istediğimiz ancak çıkamadığımız da bir teleferiği varmış, o güzel dağlarına ulaşmak için ama biz ne yaptık, hemen bu fotoğrafın da çekildiği karşı kıyısında görünen Monte Barro'ya çıkmayı tercih ettik. İyi de yapmışız...

Monte İtalyanca dağ demek yani Barro Dağı, 922 metre yüksekliğinde bir dağ, şehrin yüksekliğinin de 200 olduğunu düşünürsek aslında yüksek olduğu ortaya çıkıyor. yine de biz yürürken son 100 metrelik kısmını yani zirvesini görmedik ancak kendi zirvemizi yapmış olduk... buradan wikiloc kaydına ulaşabilirsiniz. Derseniz o kadar çıkmışsınız neden zirveyi görmediniz, saat 14:00'de başladık biz yürüyüşe, bir kısmı da şehri keşif ile geçti yani çok geç başladık yürüyüşe ve özellikle zirveye yakın kısmının zorlu olduğunu bilmiyorduk, gece karanlık olmadan da aşağıya inmemiz gerekiyordu, yine de inanılmaz keyif aldık, hele o son 100 metreyi çıkamayacağımızı ve geri dönmemiz gerektiğini düşündüğümüz anda karşımıza çıkan patika kurtuluşumuz oldu.

Gördüğünüz üzere Lecco'yu anlatırken en çok bölümü doğa yürüyüşüne ayırdım, çünkü burası gerkeçten trekking, hiking, bisiklet rotalarıyla ünlü bir yermiş, bilmeden gittiğimiz bu yerde inanılmaz keyif aldık, tabi bunda henüz turumuzun 2. günü olması yani enerjimizin yüksek olmasının da payı yok değil...

Yürüyüşümüz sonrası hava karardığı için yemeğimizi yedikten sonra doğrudan otele geçtik, zira ertesi gün Como Gölü köyleri gezimiz vardı ve oraya geçecektik. Lecco'dan Varenna'ya yaklaşık her saat tren var ve tren bileti 3 euro.

GÖRÜLMESİ GEREKEN YERLER

Campanile di San Nicolò (Kilise ve kule)

Como Gölü kıyısında yürüyüş

Baita Pian Sciresa (Monte Barro yürüyüşü yapılmasa bile görülebilir)

Monte Barro zirvesi

UNUTULMAMASI GEREKENLER

Yürüyüş yapacaksanız sağlam bir bor, hatta bileklikli olabilir.

Tren biletlerini önceden alabilirsiniz http://www.trenitalia.com/tcom-en, bu siteden aldığınız bilette barkod varsa herhangi bir yerden bileti okutmanıza gerek yok, ancak istasyondan aldıysanız biletinizi istasyondaki küçük makinelerden okutmanız gerekli.